پاورپوینت های آموزشی پایه یازدهم , دهم , نهم , هشتم , هفتم , ششم , پنجم , چهارم

اطلاعیه فروشگاه

سلام و عرض ادب ، جهت سفارش پاورپوینت مدارس که در سایت بوده و حذف شده یا در سایت موجود نمی باشد و یا جهت هر گونه سوال با شماره 09364219976 (تلگرام،واتس آپ، پیامک)تماس بگیرید یا اگر میخواهید به صورت زنده با ما در تماس باشید از قسمت گفتگوی زنده (قسمت راست گوشه پایین سایت ) استفاده کنید . با تشکر

مقاله کامل توليد علم و ضرورتهاي اساسي نهادينه سازي آن جهت ارائه به كنگرة بين‌المللي توليد علم و جنبش نرم‌افزاري (word)

مقاله کامل توليد علم و ضرورتهاي اساسي نهادينه سازي آن جهت ارائه به كنگرة بين‌المللي توليد علم و جنبش نرم‌افزاري (word)

فرمت فایل : ورد

تعداد صفحه :23

قسمتی از متن :

توليد علم و ضرورتهاي اساسي نهادينه سازي آن جهت ارائه به كنگرة بين‌المللي توليد علم و جنبش نرم‌افزاري

مقدمه

ما در جهاني شگفت انگيز از علم و دانش به سر مي‌بريم. تقريباً در همه وقت شبانه روز با توجه به دسترسي منابع خبري و اطلاع رساني از كشفيات و تازه‌هاي جديدي در حيطة علم و توليد آن مطلع مي‌شويم و ترقي و پيشرفت آدمي و جهان پيرامونش را در اصل مديون همين توليدات علمي و تكنولوژيكي هستيم. جهاني كه در آن زندگي مي ‌كنيم جهاني از علم است آري علم و دانش چنان در زندگي تأثير دارد كه بايد گفت لحظه‌اي نمي‌گذرد كه ما از آن متأثر نشويم. معمولاً اشتياق و هدف‌گيريهاي اصلي انسانهاست كه در جريان و كشاكش بدست آوردن معرفت علم و درك واقعيتها دخيل هستند[1] و اين مسئله باعث شده تا آنها در پي جستجوي علم و هرآنچه بدان مربوط است باشند. علوم در هر عصر و مكاني داراي ارزش متفاوت بوده است بطور مثال در دورة قرون وسطي هيچيك از كشيشان صومعه هاي اروپايي به هيچ وجه حاضر نبودند در جملة «علم قدرت است» تأمل كنند[2]، آنها علاقه‌اي به علوم نداشتند و به شكلهاي مختلف در اين دورة تاريخي آنرا رد مي كردند، اين درحاليست كه در مشرق زمين درست عكس اين قضيه صادق بود چرا كه در پرتو تمدن اسلامي آن روزي علم و شكوفايي آن با سرعت خوبي مرزهاي تاريكي را يكي يكي درمي‌نورديد. در اواخر قرن 16م كتب درسي و مكتب اسكولاستيك قرون وسطايي كنار گذاشته شد و طبقه بندي منظمي از علوم و انسانها عرضه شد كه توسط آن توانستند دستورالعملي كه امروزه بعنوان معيار تشخيص قطعي علوم تلقي مي‌شود را ابداع كنند، تا آنكه نوبت به انقلاب صنعتي و دستاوردهاي ناشي از آن رسيد جهان تمدن زير و رو شد، معيارهاي علمي تغيير كرد و در نهايت جهان غرب در رقابتي تنگاتنگ از علم و توليدات علمي قرار گرفت. حال امروزه علوم در قرن ما با سرعتي غيرقابل تصور در حال رشد است و به ما كمك مي‌كند تا بهتر زندگي كنيم، بهتر بيانديشيم، بر بيماري و گرسنگي فائق آئيم و مسافتهاي بسيار دور را به آساني بپيمائيم و ...

اما متأسفانه اين همة موضوع نيست چرا كه مي‌دانيم امروزه وجود بمبهاي اتمي و سلاحهاي غيرمتعارف و فاجعه‌آور صرف امور چه كارهايي مي‌شوند و اين مسئله شايد براي محققين و دانشمندان عصر حاضر خود معظلي است و آنها را در ادامة تحقيقاتشان با شك و ترديد روبرو مي‌سازد. ما در اينجا از ادامة اين بحث صرفنظر مي‌كنيم چرا كه موضوع ما پيرامون توليد علم و ضرورتهاي ايجاد آن است نه منع و مهارش.

در واقع هدف از ارائه اين مقاله نيز بدان جهت است كه بدانيم علوم در خدمت انسانيت درآمده و براي همگان امكان فهمي دقيقتر از جامعه و پيرامون خود و زندگي بهتر براي نسلهاي كنوني و آينده را فراهم مي‌سازد. پس به همين جهت ما در اين مقاله خواستار بررسي چگونگي توليد علم و بايسته‌هاي اساسي آن در زندگي امروزي و هرروزي هستيم و اميد است با ارائة راهكارهايي مناسب وقابل اجرا در جامعه جهاني به اين مطلوب نهايي و اهداف آرماني ترسيم شده هرچه‌بهتر دست يازيم.

 


جايگاه كنوني توليد علم و دستاوردهاي ناشي از آن

علم و توليد آن سنگ بناي اصلي تمدن امروزي است و به شكلي گسترده در ارتباط با ساير واقعيتهاي جامعه روند حياني خود را ادامه مي‌دهد. امروزه توليد دانش و ايجاد مهارتهاي لازم جهت بهره‌برداري از آن محور يك هدف اساسي و تعيين كننده براي همة كشورهاست. در برخي از كشورها، اين مسئله مدت مديدي است كه دروني شده و در واقع توليد علم و آگاهي را همواره در دستور كار خود قرار داده‌اند كه ما آنها را به عنوان كشورهاي شمال مي‌شناسيم، اگر به تاريخ يكصد سال اخير اين دسته از كشورها نظر كنيم خواهيم ديد كه موضوع پژوهش در ارتباط با توسعه، محور اصلي توجه كشورهاي شمال بوده است كه در همين راستا دست به ايجاد مراكز و مؤسساتي زدند كه به امر توسعه و پژوهش معطوف باشند و با اتخاذ راهبردهايي مشخص براي ارتقاي سطح كيفي جامعه خود و پيشرفت در دنياي امروز همواره بسترسازي كردند. پيشرفتهاي برق‌آساي بشر در علم و تكنولوژي سبب توسعة پايدار و عميق براي كشورهايي است كه نقشي اساسي در پيشبرد اين مهم دارند يا خود محرك توليد علم و تكنولوژي هستند و يا در حمايت و تقويت علم و فناوري همواره در تكاپو مي‌باشند.


[1] . محمد تقي جعفري، بن بست امروز بشر، گردآوري و تلخيص محمدرضا جوادي، انتشارات پيام آزادي، 1378، ص 75.

[2] . «مرزهاي علم كجاست»، ترجمة حميلا حنانه، مجلة دويچلند.


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 5,500 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
toolid-elm_1689231_3040.zip18.7k





پرفروش ترین محصولات
نظرسنجی
لطفا برای پیشرفت سایت به سوال زیر پاسخ دهید... بیشترین نیاز شما به کدوم محصولات زیر میباشد؟